В Україні у 2022 році повинні повернути обов'язковий техогляд (ТО) для некомерційного легкового транспорту. Автомобілі зможуть перевіряти не тільки на СТО, але і на придорожніх постах.
Міністерство інфраструктури (МІУ) опублікувало третю редакцію відповідного законопроєкту. Проєкт закону передбачає істотне вдосконалення механізмів держрегулювання у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів, повідомляє Час Пік з посиланням на прес-службу відомства.
Проєкт Закону "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері безпеки експлуатації колісних транспортних засобів відповідно до вимог Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони" розроблено на виконання Угоди про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії й їх державами-членами, з іншого боку.
Коли потрібно буде проходити ТО
Згідно з Директивою ЄС 2014/45 , легковий некомерційний транспорт (до 8 сидінь, не рахуючи водійського) повинен проходити техогляд кожні 4 роки після першої реєстрації, потім – кожні 2 роки.
Законопроєктом МІУ пропонується наступна черговість проходження перевірок:
- транспортні засоби, остання цифра року першої реєстрації яких парна і нуль (2008, 2010 тощо), повинні будуть відвідати техцентр в рік, що закінчується на парну цифру і нуль;
- зворотна ситуація з непарними числами - власники автомобілів, наприклад, зареєстрованих в Україні в 2009 або 2011 році, повинні будуть підтвердити експлуатаційну придатність в 2023 році.
Якщо ТО буде введено з 1 січня 2022 року, повинні бути готові всі авто, зареєстровані 1 січня 2018 або до цього. Проходити його треба протягом місяця від дати першої реєстрації – тобто, якщо авто зареєстровано 1 січня 2018 року, то це необхідно буде зробити до 1 лютого 2022 року.
Хто ще повинен пройти ТО
Згідно із законопроєктом, незалежно від дати першої реєстрації, техогляд повинні будуть проходити:
- нові власники автомобілів протягом 10 днів після їх перереєстрації на своє ім'я;
- після ДТП, в ході яких було пошкоджено елементи машини, що впливають на безпеку водіння (підвіски, системи управління, подушки безпеки, системи гальмування, в разі деформації кузова);
- у разі виявлення суттєвих несправностей під час придорожньої перевірки, яка також запроваджується законопроєктом.
Як пише ресурс UBR, через нововведення техцентри зіткнутися з підвищеним навантаженням. А кількість сертифікованих станцій техобслуговування не дозволить задовольнити різко збільшений попит на послугу.
Через збільшення попиту може значно підскочити і ціна послуги, і час її надання. А якщо не пройти ТО вчасно, і продовжити їздити на авто, виникне ризик отримати штраф у розмірі 1,7 тис.грн.